Stichting Poolse School Eindhoven

De Poolse Zaterdagschool in Eindhoven is een plek voor alle kinderen die de Poolse taal willen leren, de Poolse geschiedenis en geografie willen ontdekken.

De school heeft als doel de vaardigheid in het lezen en schrijven in het Pools te ontwikkelen, het Poolse culturele erfgoed te verkennen, kansen te creëren voor actieve deelname aan het koesteren van tradities en gebruiken, en de noodzaak van internationale samenwerking te bevorderen. Ons doel is om toekomstige generaties het belang van hun wortels, geschiedenis, familietradities en cultuur over te brengen, evenals respect voor de diverse waarden van volkeren over de hele wereld te ontwikkelen. Door ons onderwijs versterken we het gevoel van nationale en culturele Poolse identiteit bij kinderen en jongeren in het Koninkrijk der Nederlanden.

Onze Partners